Khamis, 4 Februari 2010

Membongkar Kelemahan Buku "Amalan Sunnah Selepas Solat dan Kelebihannya"





Buku di atas ini bertajuk "Amalan Sunnah Selepas Solat dan Kelebihannya" karangan Muhammad Subki Abd Rahman Al-Hafiz telah diterbitkan oleh Maahad Tahfiz Darul Quran Wal-Qiraat. Di antara topik yang dibahaskan dalam buku ini adalah berzikir secara nyaring selepas solat, Menyapu sampai ke muka, Memilih posisi terbaik selepas salam, Berterusan duduk di tempat solat, Berdoa dengan mengangkat tangan, Bersalaman antara imam dan makmum, Amalan sunnah selepas solat di sisi Mazhab Empat dan lain-lain. Dalam erti kata lain buku ini diwar-warkan oleh sesetengah tokoh sebagai pembela utama bagi pandangan kelompok tradisional dalam menjawab hujah kelompok Kaum Muda atau Wahabi. Namun buku di atas ini ternyata memiliki begitu banyak fakta-fakta yang tidak tepat. lemah bahkan palsu. Buku di bawah ini tampil untuk memperbetulkan kesalahan-kesalahan yang terdapat dalam buku "Amalan Sunnah Selepas Solat dan Kelebihannya"




Judul: 36 Kritikan Ke Atas Buku Amalan Sunnah Selepas Solat Dan Kelebihannya.

Penerbit: Perniagaan Jahabersa, Johor Bahru. 07-235 1602

Untuk Membeli secara online sila ke :

http://www.jahabersa.com.my/

Harga: RM16.00

Di mana hendak dibeli? Kedai-kedai buku yang biasa menjual buku terbitan Jahabersa, atau pesan terus dari penerbit.

Sinopsis ringkas:

Kadangkala sebuah buku itu kelihatan ilmiah, dipenuhi dengan hujah dan dalil. Kemudian ia dihiasi dengan kata-kata aluan para agamawan yang terkenal di tanah air. Namun apakah semua itu menjanjikan buku tersebut menyampaikan ilmu yang benar? Tidak semestinya.Salah sebuah buku yang dimaksudkan ialah “Amalan Sunnah Selepas Solat dan Kelebihannya”.

Penelitian, kajian dan analisa mendapati ia mengandungi banyak kesalahan, sebahagiannya kelihatan seolah-olah disengajakan. Buku di tangan anda sekarang ini membuktikan apa yang disebut di atas. Jangan sekadar mempercayai kata-kata di belakang buku ini, sebaliknya semaklah 36 kritikan yang terkandung di dalamnya. Nescaya anda akan temui kritikan yang memeranjatkan. Selamat mengkaji.

Oleh itu dapatkan segera buku "36 Kritikan Ke Atas Buku Amalan Sunnah Selepas Solat Dan Kelebihannya" sebelum kehabisan stok.

Tiada ulasan: