Selasa, 19 Ogos 2008

BUKU MESTI BELI SEMPENA RAMADAN DAN AIDILFITRI


Assalaamu'alaikum

Sekiranya kita perhatikan buku-buku di pasaran, maka kita akan melihat begitu banyak buku-buku yang hanya membicarakan tentang bulan Ramadan dan Ibadah Puasa. Namun begitu sukar sekali untuk kita mendapatkan buku yang membicarakan tentang tatacara menyambut Hari Raya Aidilfitri menurut sunnah Nabi s.a.w.

Justeru itu saya melihat ada keperluan untuk mengarang sebuah buku yang menggabungkan sunnah-sunnah Nabi dalam menyambut kedatangan bulan Ramadahan dan Hari Raya. Buku ini saya karang dengan cara yang mudah difahami dan ringkas tapi padat dengan dalil-dalil dari al-Qur'an dan al-Sunnah serta pandangan-pandangan para ulamak Ahlus Sunnah Wal Jamaah sebagai panduan untuk umat Islam mengharungi bulan Ramadhan yang penuh berkat ini dan sambutan sempena Aidilfitri.

Oleh itu pastikan anda semua mendapatkan senaskah buku ini yang boleh didapati di mana-mana kedai buku agama yang menjual buku-buku terbitan KARYA BESTARI/ALAF21 atau anda juga boleh membuat belian secara terus dari pihak KARANGKRAF melalui pelbagai cara seperti butiran yang terdapat di alamat:



atau beli sehaja secara online di alamat ini :

http://mall.karangkraf.com/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=794


TAJUK BUKU : Menyambut Ramadan Dan Aidilfitri Menurut Sunnah Rasulullah SAW
PENULIS : Mohd Yaakub Mohd Yunus
PENERBIT : Karya Bestari
HARGA : RM 7.00
Halaman : 208
Untuk dibeli secara online sila ke: http://www.alaf21.com.my/page22.htm

Setiap tahun umat Islam di seluruh negara akan membuat persiapan menyambut kedatangan bulan Ramadan al-Mubarak, terutama pada saatmenyambut kedatangan Aidilfi tri. Tidak hairanlah sebahagian mereka sanggup mengeluarkan kos perbelanjaaan yang besar semata-matamenyambut kedatangan kedua-dua bulan ini. Seluruh umat Islam mengetahui bahawa Islam tidak pernah melarang umatnya berbelanja, bersukaria atau menyambut perayaan dengan penuh kemeriahan dan kegembiraan. Tetapi, ALLAH telah menggariskan beberapa panduan dan contohterbaik bagi hamba-hamba-NYA ketika menyambut bulan yang mulia ini agar tidak melampaui batas dan berlaku kemungkaran.

Alhamdulillah... buku ini cuba merungkaikan secara ringkas beberapa panduan dan amalan yang menjadi kebiasaan Nabi s.a.w dan para sahabatmelakukan ketika menyambut kedatangan Ramadan al-Mubarak dan menyambut Aidilfitri.

Semoga buku ini memberi manfaat kepada seluruh pembaca yang budiman untuk meneladani sunnah Rasulul lah s.a.w dan menjauhilarangannya. Mudah-mudahan amalan yang menepati perintah ALLAH dan Rasul-NYA diterima oleh-NYA.

Tiada ulasan: