Isnin, 3 November 2008

MAJALAH i NOV08 : ANTARA SALAFI & WAHABI


ANTARA SALAFI & WAHABI merupakan topik utama yang dibahaskan menerusi Majalah i bulan November 2008. Isu Wahabi ini memang sentiasa hangat diperbahaskan semenjak zaman-berzaman. Tambahan pula semenjak beberapa tahun kebelakangan ini terdapat sekelompok golongan agama yang berkempen untuk menyesatkan golongan yang mereka gelarkan Wahabi ini. Benarkah golongan Wahabi / Salafi ini sesat atau terkeluar dari Ahlus Sunnah Wal Jamaah dan apakah sebenarnya perjuangan golongan Wahabi / Salafi ini. Majalah i menghidangkan 4 buah artikel yang menarik untuk memperjelaskan isu Wahabi / Salafi ini.

1) Selamat Di Atas Prisip Salaf oleh Nawawi Subandi
2) Ada Apa Dengan Wahabi oleh Hafiz Firdaus Abdullah
3) Wahabi : Meluruskan Salah Faham Oleh Hafiz Firdaus Abdullah
4) Hala Tuju Gerakan Tajdid oleh Mohd Yaakub bin Mohd Yunus

Selain dari kupasan isu Wahabi / Salafi ini terdapat banyak lagi artikel-artikel yang menarik dalam majalah I bulan ini seperti:

1) Sukarnya Istiqamah Mempertahankan Kebenaran oleh Sahibul Samahah Dr. Mohd Asri Zainul Abidin. Mufti Kerajaan Negeri Perlis

2) Kisah menarik Reverend Anthony Samy Perumal Viagulam atau Haji Ayub Abdul Rahman Paderi Yang Kini Jadi Daie (Pendakwah)

3) Kisah Adik Muhammad Zahid al-Hafiz yang menjadi johan kategori bacaan terbaik Anugerah Al-Qur’an Antarabangsa Dubai ke 12

4) Persidangan Selamatkan al-Quds @ Baitul Maqdis

5) Sambutan Hari Raya di Poland

6) Wanita Dari Sudut Pandangan al-Qaradhawi

7) Dan banyak lagi.

Dapatkan segera Majalah i bulan November 2008 sebelum kehabisan stok!

Tiada ulasan: