Khamis, 5 Jun 2008

Dakwah Sunnah Tetap Mendatang Dan Tidak Dapat DiTahan!

Apa bila ditanyakan tentang cabaran yang dihadapi oleh gerakan sunnah di tengah-tengah masyarakat nusantara yang kuat berpegang kepada Islam Tradisional dan Mazhab Syafi'i, guruku al-Fadhil Ustaz Shofwan Badrie menyatakan:

"Kita diperintah oleh Rasulullah untuk menyampaikan kepada umat, jika masyarakat menerima, kita bertahmid kepada Allah. Dan jika umat menolak, kami mengharap kepada Allah apa yang kami lakukan itu dicatit sebagai amal soleh. Kami hanya diamanahkan untuk menyampaikan risalah yang diajar oleh Rasulullah s.a.w.. Diterima atau tidak, itu tidak menjadi pertimbangan yang serius. Jika kita merujuk kepada al-Qur'an pun, dakwah kebanyakan Rasul ditolak oleh umat mereka. Itu sudah menjadi sunnah Allah.

Namun melalui ta'lim, dakwah dan kelas-kelas melalui khutbah dan penulisan, kami semakin diterima ramai. Dakwah Sunnah adalah satu ombak yang terus-menerus mendatang dan tidak dapat disekat. Semakin lama semakin besar walaupun terus disekat, ditahan tetapi ia mendatang. dan saya yakin arus ini tidak dapat ditahan." - Majalah i bulan Jun 2008, An-Nidaa': Pelihara Risalah Tulen Dakwah Rasulullah s.a.w., ms.15

Dapatkan segera Majalah i bulan Jun 2008. di antara topik-topik menarik:

1) Pejuang Perubahan Akan Dikenang - Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Mufti Perlis
2) Temuramah khas dengan Menteri Besar Perak tentang Ketuanan Melayu
3) Ulasan tentang filem Fitna Gert Wilders
4) Perkembangan Gerakan Islam di Turki
5) Keadaan Umat Islam Di Spainyol
6) Ucapan Syahadah Terbatal Mempercayai Tilikan Bomoh - Ustaz Abu Syu'aib
Dan banyak lagi artikel-artikel yang menarik!

Tiada ulasan: